Všeobecné pokyny hodnotenia v predmete Biológia:
Pri každom hodnotení tematického celku sa používajú všeobecné kritériá klasifikácie uvedené v ŠkVP ( pre jednotlivcov, pre skupinu, pre ústne skúšanie i pre hodnotenie písomných prác). Za prípravu súborných didaktických testov zameraných na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov, za stanovenie cieľových otázok pre skupinové práce, pre písomné, laboratórne cvičenia i frontálne skúšanie je zodpovedný vyučujúci predmetu biológia v rámci jednotlivých tematických celkov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov jednotlivých tematických celkov. Kritériá hodnotenia sú súčasťou každého didaktického testu a žiaci smú byť s nimi oboznámení až po samotnom absolvovaní testu. Hodnotiacu škálu si volí vyučujúci sám. Výsledky väčších didaktických testov tvoria významnú súčasť sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa po dobu aktuálneho školského roka.
V prvých štyroch ročníkoch osemročného štúdia sa hodnotí podľa nasledovnej stupnice:
100 % – 90 % – 1
89 % – 75 % – 2
74 % – 50 % – 3
49 % – 30 % – 4
29 % – 0 % – 5
Písomka/test – 1 váhová známka (v edupage uvádzame hodnotenie v percentách)
Ústna odpoveď – 1 váhová známka
Referát, aktivita na hodine – 0,5 váhová známka
Práca miniSOČ – 2 váhová známka
Projekt – váhu známky volí učiteľ podľa náročnosti projektovej činnosti a miery zvládnutia témy/experimentu
Súťaž – váhu známky volí učiteľ podľa typu a náročnosti súťaže (menšia váha známky za školskú a okresnú súťaž, vyššia za krajské a celoštátne kolo)
V bilingválnych triedach, v triedach 4-ročného štúdia a v triedach vyšších ročníkov 8-ročného štúdia (5.-8.ročník):
100 % – 90 % – 1
89 % – 75 % – 2
74 % – 50 % – 3
49 % – 30 % – 4
29 % – 0 % – 5
Písomka/test po tematickom celku – 2 váhová známka
Malá písomka – 1 váhová známka
Krátka písomka – 0,5 váhová známka
Ústna odpoveď – 1 váhová známka
Prezentácia, referát – 0,5 váhová známka
Aktivita na hodine – 0,5 váhová známka
Laboratórne práce – 0,5 váhová známka
Súťaž – váhu známky volí učiteľ podľa typu a náročnosti súťaže (menšia váha známky za školskú a okresnú súťaž, vyššia za krajské a celoštátne kolo)
Ak sa žiak nezúčastní vopred oznámenej písomky, vyučujúci v EduPage mu zadá hodnotu „m“, čo znamená, že písomku žiak neabsolvoval. Toto hodnotenie bude žiakovi zmenené po absolvovaní náhradnej možnosti klasifikácie, ktorej spôsob a čas určí vyučujúci.
Všeobecné pokyny hodnotenia v predmete Fyzika:
Pri každom hodnotení tematického celku sa používajú všeobecné kritériá klasifikácie uvedené v ŠkVP ( pre jednotlivcov, pre skupinu, pre ústne skúšanie i pre hodnotenie písomných prác). Za prípravu súborných didaktických testov zameraných na overenie komplexných vedomostí a zručností žiakov, za stanovenie cieľových otázok pre skupinové práce, pre písomné, laboratórne cvičenia i frontálne skúšanie je zodpovedný vyučujúci predmetu fyzika v rámci jednotlivých tematických celkov. Otázky v didaktickom teste nesmú prevýšiť stanovenú úroveň vzdelávacích výstupov jednotlivých tematických celkov. Kritériá hodnotenia sú súčasťou každého didaktického testu a žiaci smú byť s nimi oboznámení až po samotnom absolvovaní testu. Hodnotiacu škálu si volí vyučujúci sám. Výsledky väčších didaktických testov tvoria významnú súčasť sumatívneho hodnotenia a uchovávajú sa po dobu aktuálneho školského roka.
V prvých štyroch ročníkoch osemročného štúdia sa hodnotí podľa nasledovnej stupnice:
100 % – 90 % – 1
89 % – 75 % – 2
74 % – 50 % – 3
49 % – 30 % – 4
29 % – 0 % – 5
Písomka/test po tematickom celku – 2 váhová známka
Malá písomka – 1 váhová známka
Krátka písomka – 0,5 váhová známka
Ústna odpoveď – 1 váhová známka
Prezentácia – 1 váhová známka
Aktivita na hodine – 0,5 váhová známka
Práca miniSOČ – 2 váhová známka
Projekt – váhu známky volí učiteľ podľa náročnosti projektovej činnosti a miery zvládnutia témy/experimentu
Súťaž – váhu známky volí učiteľ podľa typu a náročnosti súťaže (menšia váha známky za školskú a okresnú súťaž, vyššia za krajské a celoštátne kolo)
V bilingválnych triedach, v triedach 4-ročného štúdia a v triedach vyšších ročníkov 8-ročného štúdia (5.-8.ročník):
100 % – 90 % – 1
89 % – 75 % – 2
74 % – 50 % – 3
49 % – 30 % – 4
29 % – 0 % – 5
Písomka/test po tematickom celku – 2 váhová známka
Malá písomka – 1 váhová známka
Krátka písomka – 0,5 váhová známka
Ústna odpoveď – 0,5 váhová známka
Prezentácia – 0,5 váhová známka
Aktivita na hodine – 0,5 váhová známka
Laboratórne práce – 0,5 váhová známka
Súťaž – váhu známky volí učiteľ podľa typu a náročnosti súťaže (menšia váha známky za školskú a okresnú súťaž, vyššia za krajské a celoštátne kolo)
Ak sa žiak nezúčastní vopred oznámenej písomky, vyučujúci v EduPage mu zadá hodnotu „m“, čo znamená, že písomku žiak neabsolvoval. Toto hodnotenie bude žiakovi zmenené po absolvovaní náhradnej možnosti klasifikácie, ktorej spôsob a čas určí vyučujúci.
Všeobecné pokyny hodnotenia v predmete Chémia (CVY, CMX):
Pri každom hodnotení tematického celku sa používajú všeobecné kritériá klasifikácie uvedené v ŠkVP ( pre jednotlivcov, pre skupinu, pre ústne skúšanie i pre hodnotenie písomných prác). Žiaci sú klasifikovaní známkou v súlade s Metodickým pokynom č. 21/2011 na hodnotenie a klasifikáciu žiakov stredných škôl.
100 % – 90 % – 1 výborný
89 % – 75 % – 2 chválitebný
74 % – 50 % – 3 dobrý
49 % – 30 % – 4 dostatočný
29 % – 0 % – 5 nedostatočný
Písomka/test po tematickom celku (vopred oznámený termín) – štandardná váha 1
Ústna odpoveď – štandardná váha 1
Krátka písomka (neoznámený termín) – váha od 0,25 – 0,5
Aktivita na hodine, domáca úloha – váha od 0,25 – 0,5
Súťaže – váha od 0,5 – 3 (rozhodne vyučujúci na základe náročnosti)
Laboratórne cvičenia a protokoly – nemusia sa pravidelne hodnotiť známkou. Je možné prideliť známku za:
- samostatnú práca s textom
- realizáciu laboratórneho cvičenia
- vyvodenie záveru na základe experimentu
- zdôvodnenie záveru
- vypracovanie protokolu na požadovanej úrovni
Ak sa žiak nezúčastní vopred oznámenej písomky, vyučujúci v EduPage mu zadá hodnotu „m“, čo znamená, že písomku žiak neabsolvoval. Toto hodnotenie bude žiakovi zmenené po absolvovaní náhradnej možnosti klasifikácie, ktorej spôsob a čas určí vyučujúci.